Lättroad

Det finns mycket saker man kan småle åt när man jobbar i en simhall. Barn som gör härliga magplask som låter i hela hallen när deras föräldrar tvingar dom att dyka från startpallarna, gubbar med alldeles för utslitna speedosfillingar, gubbar med en och annan banan i fickan. Men det bästa av allt idag var en pappa som vägrade gå i det kalla vattnet fast sonen tjatade i 45 minuter. Och tårar på det - kan det bli bättre?



Haha, fick ett gott samtal av bästa Joakim förut med. Han är för rolig.
Blev en rolig missuppfattning där med, då han trodde jag var med barn! Vilket verkligen inte är fallet!
Saknar dig.

Saknar gör jag även min syster, som flytt landet och börjar jobba i Norge. Vilket jag iof kan förstå. För ingen liten slant hon kommer hem med.. Inte så tokigt! Längtar oerhört till nästa helg då vi ska på Ladies night, kommer bli en toppenkväll!



DRINKRECEPT!
När ni nu fått den ultimata partylåten a la Sibräcka va passar då bättre än ett smarring drinkrecept a la Sex and the city?
Givetvis blir det en Cosmopolitan


2 cl Cointreau (triple sec)
2 cl vodka
1 cl färskpressad lime (själv föredrar jag koncentrerad citronjuice)
2 cl tranbärsjuice (ha i lite mer tranbärsjuice, om man inte vill så mkt spritsmak, MKT GODARE bör tilläggas)
Blandas och serveras i Martiniglas. Garnera med en limeklyfta.






SKÅL!

/ Kaajs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0